پلی استایرن چیست؟

قیمت روز و خرید آنلاین یونولیت تیرچه بتنی فوم پلاس
قیمت انواع یونولیت بتنی فوم پلاس

یونولیت در ابتدای سال ۱۹۳۰ در سوئد به عنوان اولین ترموپلاستیک معرفی گردید .کد آیسیک این محصول 26951119 می باشد. با این حال تا بعد از جنگ جهانی دوم نجاری نشد فرآیند تولید حجاری این ماده بر اساس اکستروژن مخلوط پلی استایرن و پک عامل پف زای با نقطه جوش پایین به در دمای فرایند مذاب پلیمر من و ثبت می شود بوده است به ساختار سلولی ایجاد شده بعد از سرد شدن در پلیمر باقی می ماند.

پلی استایرن که برای ساخت فوم ورقه ای استفاده می شود، یک ماده ترموپلاستیک است که در اثر واکنش های پلیمریزاسیون استایرن تشکیل می شود. این ماده مصنوعی، وزن سبک دارد و به صورت بلوک های یونولیتی یا فوم ورقه ای در کارخانه تولید می گردد. پلی استایرن منبسط شده دارای خاصیت عایق حرارتی و صوتی است. در پروژه‌های امروزی، به فوم ورق به عنوان یک مصالح مورد نیاز برای ساخت و ساز نگاه می شود.

با معرفی یونولیت به بازار و کاربردهای آن در صنعت ساختمان جایگاه خود را در این صنعت یافته است. دو نکته مهم در ساخت و ساز های کنونی صرفه جویی در انرژی در ساختمان و سبک سازی در ساختمان است نیاز به مسکن به حجم بالای ساخت و ساز لزوم اقتصادی تر شدن و ایمین تر کردن ساخت وسازها را موجب می شود در نتیجه در تولید مصالح جدید ساختمانی سرعت بخشیدن به فرآیند ساخت ، افزایش دوام، عمر مفید، سبک سازی، ایمنی در برابر حوادثی نظیر زلزله و آتش سوزی و صرفه جویی در مصرف انرژی مورد توجه قرار می گیرد.